#blog 4

Hier is die dan, het nieuwe blog van mijn reisavonturen!

Volgende bestemming: Magnetic island

Aangekomen op het eiland begon het alweer lekker knullig voor mij. Ik vroeg aan de informatie balie bij de veerpont welke bus ik moest nemen naar mijn hostel, maar zei wist niet waar het was op het eiland. Na wat verdere uitleg van mij bleek het dus dat ik een hostel had geboekt in Townsville.... dus ik kon twee dingen doen: weer betalen en de veerpont terug pakken en de dag erna dus weer betalen om een dagtocht te maken op het eiland of ik boek gewoon nog een hostel, alleen dan op het eiland.

Uiteindelijk heb ik toch maar gekozen voor een hostel op het eiland, dus dat wil zeggen dat ik twee hostels had voor dezelfde nachten en dus dubbel betaald heb in principe. We houden het er maar op dat ik op het moment van boeken niet nuchter was hahahahah.

Maar daarna kon ik dan eindelijk het eiland gaan verkennen en met wat kan dat nou beter dan met een 4WD Jeep. Ik huurde een jeep voor 1 dag, hiermee heb ik heel het eiland verkent en ook even lekker gecrossed door de natuur natuurlijk.

De tweede avond en tevens mijn laatste avond op het eiland ben ik naar mijn Zweedse vrienden ( heb ik al vaker gezien tijdens mijn trip) gegaan bij hun hostel om maar weer eens een gezellige party te maken samen, dit was weer goed gelukt!!

En dannnnn op naar de laatste stad, op naaaaar Cairns!!

Op de eerste dag kwam ik vrij laat in de avond aan, dus veel had ik niet aan de eerste dag/avond. Meteen de tweede dag had ik een geweldige tour geboekt, duiken/snorkellen op het prachtige Great Barrier Reef. Om 6 uur in de ochtend eruit om me na het ontbijt in alle vroegte te melden bij de boot waarmee ik de Tour had geboekt. Tijdens de boot tocht van dik een uur varen kregen we alle instructies op de boot. Toen zagen we een strandje midden op zee, daar werden we afgezet met een kleiner bootje. Vanaf hier mochten we terug snorkelen naar de grote boot midden op zee. Dat geeft wel weer een geweldige kick om te doen. Maar wat is de onderwaterwereld mooi, ongelooflijk veel verschillende kleuren en koraal. Ook heb ik de kleine Nemo proberen te spotten, tijdens het duiken had ik hem dan eindelijk gevonden. Hij was denk ik net zo groot als mijn pink, maar het was dus gelukt!

Toeeeeeen was mijn oostkust trip van 5 weken met ontzettend veel nieuwe ervaringen ten einde. Wat heb ik het naar mijn zin gehad en vooral veel nieuwe mensen leren kennen. Ik zal zo altijd blijven denken als de Quote hier onder:

Live is a journey not a destination, so keep smiling everyday and think always positive, then you will have a great life!

En toen kwam het onvermijdelijke, deze meneer moest maar eens aan het werk gaan. Het geld raakt langzaam op en helaas krijg je het second year visa niet zomaar cadeau.

Ik ging aan de slag op een meloenen farm. Na dat ik in de avond redelijk laat pas aankwam op de boerderij waar tevens ook een slaap accommodatie is, moest ik de dag erna al meteen beginnen.

De eerste dag was gelijk een lange dag, had die dag 10 uurtjes gewerkt met 1 uur pauze op de hele dag. Ik wist dus meteen genoeg hoe de komende maanden eruit zullen gaan zien, hard werken en genoeg geld sparen. Veel geld uitgeven zit er hier in de omgeving niet echt in, de farm is echt in de midlle of nowhere. Dichtstbijzijnde klein stadje is 20 km verder op, dus op zich komt dat wel goed uit.

Voor mijn accommodatie hoef ik ook maar €17 per week te betalen, wat natuurlijk belachelijk laag is haha. Het is een soort chalet waar je met de andere werknemers in slaapt, maar het is van alle normale voorzingen voorzien die je nodig hebt. Ook ligt het op de farm, dus je hoeft sochtends niet te reizen naar je werk.

Tot slot nog een leuk avontuur verhaaltje:

Afgelopen zaterdag hadden we smiddags plots vrij gekregen en ik wist megod niet wat ik heel de dag zou gaan doen. Toen heb ik maar besloten om gewoon voor aan de weg te gaan staan en proberen te liften naar Charters Towers, het stadje wat het dichtstbij ligt. Na 15 minuten was nog steeds niemand gestopt, dus zei ik tegen mezelf 'ik wacht nog twee auto's af alvorens ik terug loop naar de farm' wat een kleine 20 minuten lopen is.

Maaaaar toen hoorden ik wat getuter wat schuin achter me, ik keek om en zag daar een wat oudere man in de auto zitten die een huis had vlakbij de weg en dus ook vlakbij onze werk farm. Na een klein gesprekje mocht ik gelukkig mee met hem richting te stad. Onderweg hadden we de nodige leuke gesprekken gevoerd, een hele gezellige oude meneer. Toen we aankwamen vroeg ik wat te beste plek voor mij zou zijn om terug te gaan liften in de middag. Toen vroeg hij hoe lang ik hier wilden blijven wat ik antwoordde met 'hooguit een uurtje'.

Toen kreeg ik het beste antwoord wat ik krijgen kon. Hij wilde wel eerst samen met mij even naar de supermarkt gaan, hadden beiden wat dingen nodig. Daarna mocht ik weer terug in stappen en wilde hij mij een informatie tour geven door de stad met zijn auto. Deze kon ik natuurlijk niet afslaan. Hij vertelde me alles over de geschiedenis en liet me vele mooi plekken zien die ik te voet nooit zou hebben bezocht omdat het nog wel een afstand was in de snikhete zon.

Hij wilden me ook weer terug afzetten op de farm gelukkig, dus ik had weer een bijzondere middag erbij bij al mijn ervaringen. Op de terugweg buurten we nog wat, hij vraagt mij ook of ik misschien niet bij hem wat wilden gaan werken als ik een vrije dag zou hebben op de farm. Dit heb ik natuurlijk met een 'ja' beantwoord. werken zal er gedaan worden hier in Australië haha.

Vandaag de dag dat ik dit verhaal type was het al gelijk ver, ik had een vrije dag bij de meloenen. Ik belden hem gister al op om het te vertellen, ik kon gelijk vandaag de dag komen om hem te helpen. De man zelf is denk ik al tussen de 65 en 70 jaar in. Dus wat geeft het dan ook weer een mooie nieuwe kick om die mensen ( man en vrouw) de helpen in hun Mega grote tuin.

Zo zie je maar weer, ga een avontuur nooit uit de weg, 9 van de 10 keer komt het altijd goed/wordt het beter en je bent weer een geweldige ervaring rijker!!

Dit was weer een heeeeel lang blog haha, voor de komende tijd zal het wel wat rustiger aan zijn met de verhalen. Dit komt omdat ik hier nu 'dag in dag uit' werk, dus ik weinig tot niks nieuws heb te vertellen dan dat ik elke dag weer mega lang heb gewerkt 7 dagen in de week. Elke dag om 04:00 uur eruit en om 20:00 te bed elke avond.

Hoop dat het weer een boeiend verhaal was en tot de volgende keer?

Ps. Alle foto's staan op mijn facebook account en niet hierop

Ga naar jeton Bierens

Ciao!!

Reacties

Reacties

Jos

prachtig om zoiets mee te maken .geniet van je eigen leven .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!