#blog 2

vervolgend op het eerste blog:

Eenmaal aangekomen in Surfers Paradise aan de gold coast was het meteen weer duidelijk: prachtig weer in het weekend dat ik er was en weer super stad. Vol met luxe gebouwen en vakantiehuizen met eigen prive strandjes aan het water. Verder was ik hier eigenlijk ook maar om een ding en dat was het weekend overbruggen in deze plaats en op zaterdag maar eens goed opstap gaan, want dat kon hier had ik vernomen. Dat wil ik dan wel eens mee maken natuurlijk.

Dat was zeker geslaagd, na de vele bierpong wedstrijden in het hostel gingen we naar de barstreet waar genoeg te doen en te beleven viel.

Na het weekend vervolgden ik mijn route langs de oostkust naar het grotere prachtige Brisbane. Hier verbleef ik een paar dagen, want in twee dagen heb je lang niet alles gezien in de stad.

Helaas had ik een infectie opgelopen door een splinter ( die ik overigens in nederland had gekregen ), hiermee ben ik naar de huisarts gegaan alvorens hij mij doorstuurde naar een arts. De behandeling was duidelijk, mij afhelpen van de vieze stinkende bult op mijn vinger, dat was gelukkig gelukt en mijn vinger is nou weer de ouwe.

Vanaf Brisbane heb ik een tour gemaakt naar ' the Koals sanctuary ' in Lone Pine. In deze kleine dierentuin heb ik onder andere vele mooie vogelsoorten gezien, maar het mooiste was dat ik ook de kangeroes eten kon geven en mocht aaien in een open verblijf. Unieke ervaring was dat, of dat nog niet genoeg was had ik ook een ticket gekocht om met een koala op de foto te gaan zoals een paar misschien al wel op mijn facebook hebben gezien.

Toen gingen we verder naar het chille plaatsje Noosa:

Het weer was weer super top de dagen dat ik er was, dus dat werd lekker veel relaxen op het strand en lekker zwemmen in de zee.

In Noosa heb je een van de mooiste natuur parken van Australie, deze heb ik natuurlijk ook bezocht. Was hiervoor namelijk al om 04:00 uur opgestaan alvorens ik om 04:30 uur aanliep vanuit mijn hostel naar het park ( klein uurtje lopen ). Daar was het natuurlijk toenlekker rustig, en kon ik beginnen aan de verschillende loop routes +- totaal 14km langs de kust en dwars door de natuur.

Tijdens de tocht heb ik walvissen/dolfijnen van dichtbij gezien. Eenmaal dwars door de natuur zag ik ook in een flits een bruine slang die giftig zijn overigens en wat grote varanen. Heerlijke rustige ochtend, in de middag toen maar lekker uitgerust op het strand natuurlijk, wat hooguit 5 minuten lopen was.

Minder punt in dit hostel was dat er ook een oude rare man uit Ierland ook bij mij en nog wat andere jongeren op de kamer lag. op zich kan dat nog, maar daar komt het:

we hebben met zijn allen uitgezonderd van hem zelf twee nachten niet kunnen slapen vanwege zijn ongelooflijke gesnurk, overdag had je er ook niks aan aangezien hij liever in zichzelf praatte dan met andere mensen haha. Dus maar goede oordoppen gekocht om we er tegen te weren in de nacht!!

Momenteel ben ik aangekomen in Rainbow Beach, vanuit hier ga ik dinsdag een 4wd drive tour maken naar Fraser Island. Een van de grote hoogte punten van heel de oostkust trip.

Ik ga weer even lekker chille aan het strand, tot de volgende keer!!

Reacties

Reacties

Anita jacobs

Leuke blog, Jeton.
Fijn dat je zo geniet en veel ziet.
Ook heel leuk om al die plaatsen voorbij te zien komen, ga ik ook weer ff terug naar Australië (in gedachten????)
Fijne tijd nog

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!