week 1 Australie

Zooooo de eerste week zit er alweer op in Australie. Een hoop nieuwe dingen meegemaakt en gezien, en vooral veel nieuwe mensen ontmoet. Dit zal nog lastig worden om inkort te beschrijven, maar we gaan er het beste van maken.

Sydney!!!!

Na een lange vlucht van +-24 uur kwam ik daardan in mijn uppie aan in de miljoenen stad Sydney. Eerst opzoek naar mijn hostel, na een rit met de trein kwam ik midden in het centrum aan. Mijn hostel lag gelukkig op een steenworp afstand van het centraal station.

Na te hebben in-gechecked ging ik maar even een gedeelte van de stad bekennen met een kaart van plaatselijke bezienswaardigheden. Terwijl ik door de stad loop komt het nog een paar keer in me op hoe groot deze stad wel niet is en dat ik super blij ben dat ik gewoon gegaan ben. Dan komen we toch bij punt uit waar Sydney om bekend staat:The Opera house en The Harbour Bridge, twee geweldige bezienswaardigheden om naar te kijken en natuurlijk kan een foto ervan niet ontbreken. Bij terugkomst in het hostel waren de rest van mijn kamergenoten er ook, dus maar even kennis maken en wat informatie over elkaar uitwisselen. Conclusie is al snel gemaakt iedereen komt van over de hele wereld om te backpacken in Australie, wat het meteen zo bijzonder maakt.

De erop volgende dagen ging ik Sydney nog verder bekennen en belandde ik onder anderen in verschillende prachtige natuurparken waar je mij zo maar de hele dag in kunt vinden. Dat zijn vaak ook de eerste dingen die ik zal opzoeken in een stad, vindt dat zo geweldig mooi!!

Zaterdag ben ik naar een van de grote trekpleisters geweest, namelijk de Blue Mountains! Een prachtig groot natuurpark waar je echt de meest mooie uitzichten ziet. Dit heb ik overigens met een Tour gids in en groepje gedaan. Aan het einde van de Tour ( duurde maar liefst 10 uurtjes ) kwam ik aardig moe aan weer bij mijn hostel. Maar in plaats van uit te rusten moest ik me natuurlijk alweer gaan klaar maken om voor de eerste keer eens lekker op stap te gaan in Sydney met iemand anders die ik had ontmoet op mijn city trip in Warschau ( Polen ).

Na een paar dagen van alles te hebben gedaan kon de grote ' regel dag ' niet ontbreken. Ik moest een aantal dingen gaan aanvragen voor mijn lange verblijf in Australie zoals: Australische bankpas - zorgpas - belastingnummer. Aan het einde van de dag was dit allemaal weer in orde en kon mijn lange verblijf mij nou niks mee in de weg staan!

Helaas ging ik alweer richting het einde van mijn verblijf in Sydney, maar op de laatste avond ging ik met nog twee andere dames van de kamer natuurlijk nog even flink wat alcohol nuttigen. Gingen we eerst goed gezellig indrinken op de kamer met wat goede muziek natuurlijk alvorens we naar de bar onder het hostel gingen om daar verder te feesten ( laat dat nou net iets zijn waar ik van houdt haha ). Daar kwamen ook de andere kamer genoten nog naar toe waardoor het een avond werd om niet te vergeten. Overigens had ik het er de volgende ochtend wel goed zwaar mee haha, maar dat namen we maar op de koop toe.

Toen kwam de onvermijdelijke lange busrit van 12,5 uur naar Byron Bay eraan.

Byron bay!! Echt een top locatie aan de mooie oostkust. Had een hostel uitgekozen dat echt maar op 1 minuut lopen was van het strand, beter kan niet. Inde niet al te grote stad ben je al snel overal te voet. Zo ben ik ook hier naar een prachtig uitkijk punt gelopen, namelijk het oostelijkste punt van heel Australie. Vanaf dat punt had je een prachtig uitzicht over de zee, waar je als je goed keek de walvissen en de dolfijnen zag.

Vanaf Byron Bay ging ik met een buseen dagje naar een klein hippie dorpje genaamd Nimbin, waar jevooral veelvrolijke kleuren zieten ook veel mensen heel relaxt zijn. In het dorpje merkte je echt niks van stress of gehaast, nee gewoon even lekker rustig aan en alles op zijn tijd. Heerlijk al zeg ik het zelf. Verder heb ik hier niet veel anders gedaan dan chillen op het strand en lekker genieten!!

foto's volgen zo snel mogelijk.
Nu op naar de Gold Coast.............

Volgende blog komt volgende week, met weer nieuwe avonturen van ' sjekkie' (mijn bijnaam in de vrienden groep

Cool
)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!