#blog 3 Australië

Daar zijn we weer, het even geduurd maar hier zijn de nieuwe avonturen.

Fraser island 4wd Jeep Safari:

De eerste grote activiteit die ik ging ondernemen. Je werd in een groep gedeeld van 8 man, elke groep kreeg een eigen Jeep voor de komende drie dagen. Iedereen mocht op het eiland minimaal 1 keer de Jeep besturen op het strand of in de bossen, waar de paden vrij pittig zijn om over te rijden. Het was wel even wennen met het stuur aan de andere kant van de auto, maar gelukkig kregen we t al snel onder de knie.

Het was Back to Basic kamperen, slapen in een tent en in de avond lekker kokkerellen met je groepje. Overdag zijn we het eiland rond gereden voor de bezienswaardigheden. Heb prachtige meertjes gezien met kraakhelder blauw water om lekker in te zwemmen, maar ook mooie uitkijkpuntenen waar vandaan je een prachtig uitzicht op zee had.

Dit was een top trip en met een super gezellige groep!!

Best stop Airlie beach:

Na een busrit van maarliefst 18 uur kwam ik dan aan in Airlie beach. Ik kwam om 07:30 uur in de ochtend aan bij het hostel, meteen een vervelende mededeling. je kan pas vanaf 14:00 uur in checken. dus ben ik maar de stad wat gaan verkennen en verder wachten wachten en nog eens wachten bij het hostel.

Vanaf hier ging ik een zeil tocht maken naar de whitsundays islands.

Whitsundays islands:

Met een grote zeilboot waar we met 32 man op konden, kwam ik ook een paar bekenden tegen die ik eerder al een keer had gezien. Erg gezellig dus. Ook ontmoeten ik hier weer veel nieuwe mensen waar ik het goed mee kon vinden.

Dit was echt een van de mooiste ervaringen die ik heb gekend tot nu toe. De eerste dag vaarden we langs tal van mooie eilanden om naar onze eerste stop te gaan. Deze was midden op zee waar we eindelijk een frisse duik konden nemen in een gebied waar geen haaien kwamen. Dit was heerlijk om gewoon midden op zee een duik te kunnen nemen met een prachtig uitzicht erbij, beter kan niet!

In de avond legden we ergens anders aan in het water waar we zouden overnachten op de boot. In de avond hadden we een party op de boot met veel muziek en natuurlijk flink wat alcohol haha. Iedereen viel dan ook snel in slaap aan het einde van de party. Maaaaar de wekker ging alweer om 06:30 uur in de ochtend dus veel slaap tijd was er niet. Dan sta je op loop je het dek op en dan overal waar ik om me heen keek was het een prachtig uitzicht, een uitzicht waar ik elke dag wel mee zou willen opstaan.

De tweede dag gingen we vooral veel het water in, onder andere snorkelen in het great barrier Reef en ook peddleboarden op de zee. Het rif was echt super mooi, ook heb ik lekker tussen de schildpadden gezwommen, eentje zat denk ik op een halve meter afstand van mij.

En wat natuurlijk niet kon ontbreken was een looptocht naar een van de witste stranden van de wereld: whitehaven beach. Zo een mooi strand heb ik nog nooit gezien en dat zal ook lastig zijn om dat te kunnen verbeteren. Hier konden we tussen niet gevaarlijke haaien zwemmen en grote roggen.

Op de derde dag vaarden we weer terug naar de haven van Airlie beach. maar het feest was nog niet over. Namelijk er was die avond een afterparty in een club op Airlie beach waar we nog naar toe konden als je wilde. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Eerst nog even flink ingedronken op de camping met wat anderen die ik had ontmoet op de boot. Daarna lekker gezellig naar de club waar ik weer een prachtige avond\nacht had.

Maar hier komt het mooie, ik kwam pas om 03:00 uur in de nacht terug bij mijn hostel. Maar deze meneer moest alweer om 06:00 uur opstaan om naar de volgende bestemming te gaan met de bus. Dus na maar drie uurtjes te hebben geslapen was het alcohol gehalte nog vrij hoog en was het lopen niet altijd even makkelijk haha maar goed ik had een prachtige nacht beleefd die zeer gezellig was!!

Maar wat is het toch top om zoveel nieuwe gezellige mensen te leren kennen van verschillende landen en culturen!!

Dit was het voor nu weer even. In het volgende blog komen de verhalen over Magnetic island en mijn laatste bestemming van mijn oostkust trip Cairns.

Ciao!!

Reacties

Reacties

opa

goed bezig let goed op jezelf houdoe

mam

elke keer lees ik je verhalen met veel plezier, het doet me goed te weten dat je het goed naar je zin hebt daar. Let goed op jezelf en geniet !!

Anita jacobs

Leuk verslag Jeton!
Veel plezier nog richting noorden.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!